A disciplina de dança na formação profissional do professor de educação física: Um relato de experiencia

The discipline of dance in the professional development of physical education teachers: An experience report

Authors

  • Jorge Sérgio Pérez Gallardo

DOI:

https://doi.org/10.46814/lajdv3n5-051

Keywords:

Didática da dança, Metodologia da dança, Cultura Corporal.

Abstract

Os problemas da preparação profissional do professor de Educação Física para ministrar a disciplina de Dança nos cursos de graduação são: tratar a disciplina apenas como atividade; estar ausente do objetivo de Universidade, que é formar professores investigadores e o maior de todos é o machismo imperante nos homens que entram a estudar a carreira para ser desportistas ou treinadores da modalidade de que eles praticam. Para mitigar este problema focalizamos a disciplina como fonte de investigação das manifestações da cultura corporal Dança, formando grupos de pesquisa e utilizando um analises histórico-crítico superador para as análises, discussão e vivencia de cada uma das danças investigadas, conseguindo reverter os problemas supra citados. 

 

 

The problems in the professional preparation of the Physical Education teacher to teach the Dance discipline in undergraduate courses are: treating the discipline only as an activity; to be absent from the University's objective, which is to train research professors and the greatest of all is the machismo prevailing in men who enter to study their careers to be sportsmen or coaches in the sport they practice. To mitigate this problem, we focus on the discipline as a source of investigation of the manifestations of dance body culture, forming research groups and using a critical historical analysis that overcomes the analysis, discussion and experience of each of the dances investigated, managing to reverse the aforementioned problems.

Published

2021-10-25

How to Cite

GALLARDO, J. S. P. . A disciplina de dança na formação profissional do professor de educação física: Um relato de experiencia: The discipline of dance in the professional development of physical education teachers: An experience report. Latin American Journal of Development, [S. l.], v. 3, n. 5, p. 3397–3404, 2021. DOI: 10.46814/lajdv3n5-051. Disponível em: https://latinamericanpublicacoes.com.br/ojs/index.php/jdev/article/view/806. Acesso em: 18 may. 2022.