Tangram – Guardado a sete chaves – Construção e Atividades

Tangram - Kept under lock and key - Construction and Activities

Authors

  • Edmar José Alves
  • Rita de Cássia Pavan Lamas

DOI:

https://doi.org/10.46814/lajdv3n4-073

Keywords:

Tangram, Área, Ensino Fundamental

Abstract

Este trabalho tem como objetivo mostrar curiosidades sobre a origem do Tangram, bem como a construção de suas sete peças.  Serão propostas atividades baseadas nas peças que compõe o Tangram, com o intuito de desenvolver as habilidades e competências dos alunos do ensino fundamental acerca do conteúdo de áreas de figuras, além da congruência de algumas figuras geométricas.

 

This work aims to show curiosities about the origin of Tangram, as well as the construction of its seven pieces.  Activities based on the pieces that make up the Tangram will be proposed, in order to develop the skills and competencies of elementary school students about the content of figure areas, as well as the congruence of some geometric figures.

Published

2021-08-25

How to Cite

ALVES, E. J. .; LAMAS, R. de C. P. . Tangram – Guardado a sete chaves – Construção e Atividades: Tangram - Kept under lock and key - Construction and Activities. Latin American Journal of Development, [S. l.], v. 3, n. 4, p. 2723–2728, 2021. DOI: 10.46814/lajdv3n4-073. Disponível em: https://ojs.latinamericanpublicacoes.com.br/ojs/index.php/jdev/article/view/718. Acesso em: 29 mar. 2024.
<br data-mce-bogus="1"> <br data-mce-bogus="1">