Performance de avaliação formativa no curso de medicina através do uso de aplicativo, durante a pandemia do Sars-CoV-2 em uma faculdade de saúde de Pernambuco, 2020

Performance of formative assessment in the medical course through the use of an application, during the Sars-CoV-2 pandemic in a health school in Pernambuco, 2020

Authors

  • Gabriela Bacelar Gama Vieira
  • Alice Rodrigues Barbosa de Moraes
  • Felipe César Gomes de Andrade

Keywords:

Aprendizado ativo, Educação a distância, Sars-Cov-2

Abstract

RESUMO

Devido a pandemia pelo Sars-CoV-2, houve necessidade de adaptação das estratégias de ensino-aprendizagem. O presente estudo avalia se o desepenho dos estudantes foi prejudicado através de testes antes na pandemia, em fase online e na fase presencial durante a pandemia.

 

ABSTRACT

Due to the Sars-CoV-2 pandemic, there was a need to adapt teaching-learning strategies. The present study assesses whether students' performance was impaired through tests before the pandemic, in the online phase, and in the face-to-face phase during the pandemic.

 

Published

2021-07-19

How to Cite

VIEIRA, G. B. G. .; DE MORAES, A. R. B. .; DE ANDRADE, F. C. G. . Performance de avaliação formativa no curso de medicina através do uso de aplicativo, durante a pandemia do Sars-CoV-2 em uma faculdade de saúde de Pernambuco, 2020: Performance of formative assessment in the medical course through the use of an application, during the Sars-CoV-2 pandemic in a health school in Pernambuco, 2020. Archives of Health, [S. l.], v. 2, n. 4, p. 958–962, 2021. Disponível em: https://latinamericanpublicacoes.com.br/ojs/index.php/ah/article/view/534. Acesso em: 16 jan. 2022.